hickopma.com


ekşi'den terelelli temcik


kendisini "bir ülkenin hızlı genişbant macerası" şeklinde tanımlayan internet sitesi.
içinde kocaman bir sayaç var, 3g' ye geçmemize ne kadar kaldı geri sayıyor.
bir de blog var.

hepimizin babasından bir parça olan gazanfer hiçkopmaz, 79' lu kızı gamze ve 83' lü oğlu gökhan ile 3g yi anlatıyor.

isimlerinin baş harflerinin 3g' yi oluşturduğunu anlamam kendi sözel zekama kıyasen bir başarı değil de, sitenin bana bir şekil 3g' nin sadece görüntülü konuşma olmadığını anlatabilmesi bir başarı.
teknoloji konusunda hep özel derse ihtiyaç duyuyorum, yani dersi derste öğrenemiyorum ben.

mesela yıllardır arada sevgili quasm gelir -ki artık gelmiyo..- benim bilgisayarın, telefonun, fotograf makinasının evdeki digital göstergesi olan herşeyin ayarlarını günceller, internete bağlanan herşeyin bir versiyon değişikliğini yapardı.
ben de kendisine, banyo fayansını yaparken klozet konacak yeri unutmuş ustaymışçasına terslenirdim.
anlamıyorum abicim vista' dan fista'dan, ne yaptın hacım msn' ime diye diye dizlerimi döver sonra da harbiden alışırdım yeniliğe.

3g de eşimin işi dolayısıyla -kendisi pehlivan ve internet kahve işletiyor inegöl' de- habire hayatımızda. anlatıyor işte şöyle kaldırıp atacam bu vista' ya bağlanmayan modemi, beş saatte indiremedik iki resimi.. 3g ile wecedemea eyçespiey olacak, işte şu kadar bitle bağlanıcaz, o kadar bitle bu kadar pirelenmicez filan.
hiç anlamıyordum.

site süper, anlatılanları; gazanfer tiplemesi de hedef kitlenin içinde olunca ben bile şahane anladım. (umarım cidden mevcut bir kişilik değildir gazanfer de bu laflar beni incitmez sonradan)
bissürü şey de ucuzlayacakmış 3g gelince. ana fikir bu oldu bence.

bir de ben ikinci ihale olursa gireyim filan diyordum.nasıl olsa d lisansı alacak adam kalmadı. ben ucuza kapatırım diyordum. çeşmedeki yazlığı babamlara sattırıp o işe girecektim. turkcell avea vodafone bir de temcikcell.
eş dost aramızda bedava konuşur, bedava çetleşiriz diyordum. tam öyle olmuyormuş..

eğlenceli site olmuş. karikatür filan da var. ayrıca;
ana sayfadaki karikatürün bir köşesinde çizerin adının kocaman yazdığı internet sitesi.
ama sağ beyinli ve sol beyinli insanların farklı tepki verdiği bir karikatür içeren site.
mesela sol beyinli sözlük yazarı temcik, o koskoca imzayı bütün karikatürü çizgilerin elindeki cep telefonu markasına dikkat etmeye çalışarak okumasına rağmen görmemekte, ama yine bir sözlük yazarı olan ve büyük ihtimal beyninin sağ lobu bana göre hayli gelişmiş olan kabraxis ise karikatüre baktığı ilk 3 saniye 8inci salisede bana çizerin adını mesajla iletebilmektedir.

bu testi tüm sözlükçülerin yapabilmesi için çizer ismini ve köşeyi saklı tutuyorum. sonuçta bir sitenin karikatürü hakkında tanım yaptım, örnek verdim.
nedir yani?


2 bıkbık:

Orangerie | 12 Haziran 2009 01:02

zamanım olduğunda okuyucam o karikatürleri. bu arada 3g nedir ben bilmiyorum ?!

andromeda | 12 Haziran 2009 01:07

inanamadım.. 3g'yi bilmeyen tek insan olarak bizden bi' dvd seti kazanmış bulunmaktasınız an itibariyle. mailinize seçenekler gelecektir efem :)

sahiden nasıl bilmezsin ya? karikatürleri oku, sözlükten filan bak.. alla alla..